سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :0
کل بازدید :220851
تعداد کل یادداشت ها : 221
103/2/28
یادداشت های گذشته [22]
خبر مایه
مشخصات مدیروبلاگ
 
خوش نژادیان[1]
وبلاگ دانش آموزان چهارم شبنم

صبر
فاطمه ملایی ـ دانش آموز کلاس چهارم شبنم، دبستان فرقانی یک
بسم الله الرحمن الرحیم. والعصر، ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات، وتواصوا بالحق و تواصوا بالصبر
خداوند در این سوره می فرماید هرکس عمل صالح انجام دهد و صبر کند با اهل حق در بهشت محشور می شود. بنا به فرموده ی امام علی(ع) با صبر می توان به مقامات بلند رسید. نیز امام صادق(ع) فرمود: کم صبری رسوایی به بار می آورد.
صبر چند نوع است: صبر در مصیبت، صبر در عبادت، صبر در معصیت، صبر در تنگدستی
صبر در مصیبت: وقتی کسی از نزدیکانمان را از دست دادیم به خدا توکل کنیم و صبر کنیم که خدا پاداش فراوان می دهد.
صبر در معصیت (گناه): وقتی زمینه ی گناه پیش آمد صبر کنیم و از خدا کمک بخواهیم تا ما را نجات دهد. مثلا هنگام غیبت دیگران، آنجا را ترک کنیم؛ به نامحرم نگاه نکنیم که پاداش این صبر از همه ی صبرها بیشتر است. مثال دیگر اینکه حضرت یوسف وقتی صبر کرد و سیزده سال زندان را تحمل کرد خداوند او را که برده بود به عزیزی مصر رساند. ان الله مع الصابرین؛ همانا خداوند با صابران است.
صبر در تنگدستی: اگر زمانی فقر و تنگدستی بر ما غلبه کرد، صبر کنیم و از خدا کمک بخواهیم.
صبر در برابر دوستان: مثلا اگر ما را مسخره کردند یا حرف بد زدند صبر کنیم و آنها را با اخلاق خوب به راه راست هدایت کنیم که این پاداش فراوان دارد.
صبر در عبادت: عبادت برای برخی افراد دشوار است مانند روزه گرفتن و نماز صبح. اما باید در برابر نفس مقاومت کرد و با پیشه کردن صبر موفق به این عبادت های ارزشمند شد.